8 Ekim 2013 Salı

Erken Dil Eğitimi

Burkim daha 1 yaşındaydı ve ben dil araştırmalarına başlamıştım... Okuduğum birçok yazıda çocuklara erken dil eğitimine 2 yaş sonrasında başlanmalı ve 4 yaşında bir çocuğun 2. dili rahatlıkla konuşabilecek kapasitesi olduğuydu....

İngilizce bilgim süper derecede olmasa da burkimi öğretecek kadar var çok şükür... Aslında benim tek hayalim burkimin İspanyolca öğrenmesi inş inş o günleri de görürüm :)))

Şu ana kadar 12 kelime İngilizce biliyor benim akıllı bıdığım... Anlamlarıyla, türkçe-İngilizce  çevirerek biliyor... (Muzun ingilizcesini soruyorum- daha sonra banana Türkçe nedemek diyorum)

Dün itibariyle 12. kelimemizide  öğrendik... Daha öncede dediğim gibi hiç birşeyi öğrenmesi için zorlamıyorum... Birkez tekrar ediyorum ve o kapıyor şükürler olsun... Ama tabletimizin buradaki yararını söylemeden geçemicem... Burkim Türkçe oyun yada çizgi film izlemiyor.. O şekilde alıştı ve şükürler olsun devam ediyor... En sevdiği çizgi film pokoyo onu bile ya İspanyolca yada İngilizce izliyor..
Bide mawa kawa var rusça onada bayılır kuzuuum (;

Evet tabletimizdeki İngilizce oyunlar burkimin kendi kendine öğrenme kabiliyetini de geliştirdi... Muzun ingilizcesini tabletinden öğrendi ve aniden bana banana istiyorum demiştiiii...

2. bi dil çok çok önemli hele ki Türkiye gibi eğitim düzeni sıfır bir ülkede yaşıyorsak....

Şimdiye kadar öğrendiğimiz kelimeler:
-elma
-siyah
-araba
-otobüs
-uçak
-kırmızı
-şemşiye
-muz
-saat
-beyaz
-hayır
-üzüm..... 
Evde sadece belli başlı kelimelerle temel oluşturuyoruz.. Kışın erken dil okuluna giderek çok daha sağlıklı öğrenmesini planlıyorum umarım tüm dilediklerimiz bizimle olur... (;



2 yorum:

  1. Deneyimlerinizi bizimle paylaşırsanızı çok kutlu olurum, zira yurtdışında olmanın en güzel avantajı 2. Dil öğrenimi, burda Rusça konuşuluyor ama İngilizce eğitim veren okullarda var, emin değilim yani, iyi bir araştırma yapmalı bu konuda, takipteyim sizi :))

    YanıtlaSil
  2. Rusça mı nekadar güzel... Türkiye'de özel okul olmadığı sürece seçme hakkımız yok maalesef 2. dil İngilizce... Nerede yaşadığınızı bilmiyorum ama emin olun bizden bi adım daha öndesiniz (;
    Dediğiniz gibi araştırma yapmalı hemde çok iyi ve derin... Yaşadığınız yerin dilini bilmesi için rusça tabiki şart ama ingilizceyide atlamayın derim en azıından temeli olucak kadar geniş bi kelime dağarcığı olucak kadar bilmeli...
    Tabiki deneyimlerimizi paylaşırım memnuniyetle...
    Gene söylüyorum biz sizden çok şey öğrendik eğer sizede bi katkımız olursa ne mutlu bize (;
    Sevgiler....

    YanıtlaSil