29 Eylül 2013 Pazar

Tuvalet Eğitimi Maceramız

Her anne gibi bende tuvalet eğitimini gözümde cok büyüttüm okadar cok büyütmüşümki bukadar kolay alışmamıza ben alışamadım :)))

Tuvalet eğitimi gerçekten cok önemli ve zorlu bisüreç... Burkim 9aylıkken lazımlığa oturup 15 aylıkken çisini söylese de biz tuvalet eğitimimize 26. Ayımızda başladık ve bitirdik.. İlk önce 2 günlük bi denememiz oldu anladımki henüz hazır değiliz hemen bıraktım.. Ama bu kadar araştırma bu kadar çalışma ve 2aylık tecrübe sonucu bence tuvalet eğitiminde en önemli hususlar;

1- sabır sabır sabıııır (;
2- doğru zamanı bulma ( çocuğun kendi söylemesi bezinden rahatsızlık duyması gibi )
3-oyun haline getirme ( biz çişimize ve kakamıza hep elsalladık ve onlarla bool bol konuştuk )
4- büyük tuvalete daha cazip gelen daha sevimli isim koyma ki dışarıda söylediğinde de hoş karşılanabilsin ( biz hep cici dedik )
5- ve son olarak kesinlikle ama kesinlikle çocukla beraber tuvalet ihtiyacımızı karşılamak.. Çünkü onlar taklit ederek öğreniyor biz ne yaparsak aynısını yapıyor. Bu kozu kullanmak cok önemli...

Tuvalet eğitimimiz oldukça keyifli gecti evin her köşesine tuvaletini yaptı burki(; ama çok kısa sürede öğrendi ya bu bana yeter.. 
Lazımlığımızada unutmamak lazım 'fisher price kraliyet lazımlığı' ismi gibi kendiside havalı tuvaletimizi yaptıkça bize müzik çaldı :)))) 
tavsiye ederiz....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder