25 Eylül 2013 Çarşamba

Ev Yapımı Oyun Hamuru

Oyun hamuruyla ilk 15 aylıkken tanışmıştık burkinin ağzına  koyma ihtimaline karşı ozamandan beri ben yapıyorum... Ozamandan bu zamana tam ayarını tutturdum sonunda (; 

Yapımı çok kolay malzemelerin tümünü karıştırın topak kalmıcak şekilde, 
tavada kısık ateşte sürekli karıştırarak ve ezerek pişirin. 
Kendiliğinde toplandığını görünce olmuş demektir....

İçerisine krem tartar denilen bi toz kullanıyorum aktarlarda satılıyor bozulmaması için kullanılan bi toz ama yoksa sirke ilede yapılabilir...

(Krem tartar tozu ile yaptığımda buzdolabında ve  hava almıcak şekilde sakladığımda uzun süre dayanıyor)

2 yorum:

  1. Benimde oyun hamuru tarifim bu ,krem tartar kullanınca aylarca dayanıyor, sizin hamurlarda tam kıvamında görünüyor, ellerinize sağlık , şimdiden iyi eğlenceler mutlulukla oynasın kuzucuk :)

    YanıtlaSil
  2. Deneye deneye sonunda kıvamı tutturdum(;
    Çok tşkler....

    YanıtlaSil